1999
sesongen spolert.
Mykje
har skjedd sidan siste info. Det er berre å beklage at det har vore
eitt opphold på eit par månader, men eg lover å komme sterkt tilbake.
Som dei fleste vil være klar over vart passasjersertifikatet
tatt frå oss medan vi stod på slipp i Måløy. Dette har gjort at vi
denne sesongen ikkje har hatt køyring, og vi kan dermed bokføre tapte
inntekter på 250.000,-. Aktiviteten er ikkje stilna med det, men er
kanskje meir vridd over på å finne alternative kjelder til å
finansiere vedlikehaldet.
Grunnen
til at sertifikatet vart inndrege er iflg Skipskontrollen i Florø
v/avdelingsleiar Ulvøen at platetjukna er for tynn. Kravet er derfor at
alt stål som er redusert med meir enn 20% skal skiftast før
sertifikatet vert fornya. Dette vart gjort utan at Skipskontrollen sette
sin fot verken ombord eller på slippen. Vi har etter dette vært på ny
slipping og gjort ca 1.200 målingar med ultralydutstyr velvillig lånt
ut frå Kværner i Florø. Av desse 1.200 målingane var det 2 –to-
som låg under kravet. Vidare har vi hatt sakkunnige skipsingeniørar om
bord, samt styret i Noregs Fartøyvern Foreining. Dei stiller seg alle
noko undrande til Skipskontrollen sin oppførsel, særleg då dei ikkje
har vært om bord.
Skuffa
over skipskontrollen
Dette
var fakta. Eg vil gjerne for eiga rekning få legge til at eg er svært
skuffa over Skipskontrollen si handtering av saka. Det kan verke som om
ein har bestemt seg for at Atløy skal bli liggjande ved kai, uvisst av
kva grunn. Når dei vart konfrontert med resultata frå prøvemålinga
fekk vi beskjed tilbake om at spanta sikkert var i dårleg forfatning.
Dessutan kunne dei ikkje komme ombord på dei neste 5 vekene
p.g.a. ferie (dette var i slutten av juni). Alt dette skjedde naturleg
nok munnleg. Eg vil også tru at ein statleg etat også må forholde seg
til forvaltningslova. Eg kan ikkje sjå at det er anna enn tenesteforsømming
frå etaten si side å ta frå oss inntektsgrunnlaget utan ein gong å
utføre den kontrollen dei er pliktige til. Eg skulle også gjerne sett
dei gjere det same mot eit reiarlag med andre ressursar enn oss. Vi kan
ikkje betale for dyre advokatar for å greie ut, sjølv om eg er sikker
på at Skipskontrollen hadde tapt ei evt sak. Norsk Foreining for Fartøyvern
ser no på saka, og prøver å få til eit nasjonalt kontrollorgan for
verneverdige skip, slik at ein slepp slik tilfeldig behandling i
framtida. Eit anna mål er at alle skip får lik behandling. Dersom ein
tar seg ein tur langs Aker Brygge ein sommardag er det ikkje vanskeleg
å sjå at praksisen ikkje er den same i Oslo som i Sunnfjord. Eg
understrekar at dette er for eiga rekning, då verken Andeslaget eller
Atløys Venner ønskjer å føre denne saka vidare.
Salong
og innreiing i forskipet demontert
For
å komme til for inspeksjon vart salong og innreiing i forskipet
demontert. Vi har allereie løyving frå Riksantikvaren til å bygge opp
at salongen, men ynskjer ikkje å
gjere dette før skroget er tipp topp. Sjølv om berre to punkt låg
under kravet, er det likevel turvande å skifte nokre plater og eit par
spant på mellomlang sikt. Vi arbeider derfor no med å skaffe midlar
til slik reparasjon, slik at vi kan få utbetra dette på verft allereie
i haust. Etter dette vonar vi å kunne gå rett til Hardanger Fartøyvernsenter
for å bygge opp at salongen. Alt skulle dermed tyde på at vi vil være
i trafikk igjen til 1. mai år 2000.
Vi vil finansiere dette slik;
Atløy
representant for Sogn og Fjordane
Vi
arbeider saman med Fylkeskultursjefen for å få til eit opplegg til
2000 jubileet som representant for Sogn og Fjordane Fylke. Søknad på
prosjektmidlar er sendt, og vil truleg gi inntil 200.000,- Vi kjenner
enno ikkje utfallet, men ting tyder på ei positiv handsaming.
Arbeidet
med å skaffe pengar
Ragnar
Kristiansen har gitt ein modell av Atløy til Atløys Venner. Denne vert
brukt som hovudgevinst i eit lotteri som no er i gang. Dersom vi gjer
ein god jobb her vil lotteriet gi 100.000,- Loddsalet er akkurat starta,
men det er allereie seld lodd for over 10.000,- Ønskjer du ein sjanse
til å vinne den fine modellen tar du kontakt med Astrid Alsaker som er
lotteri-ansvarlig, på telefon 577 42 183.
Vi
går ut til einskildbedrifter og ber om sponsorstøtte. Her har særleg
Leif Kvalvik utmerka seg, og så langt fått inn over 35.000,-
Med
denne infoen ligg giro på årets medlemsavgift i Atløys Venner.
Forutan å støtte arbeidet vil du gjennom medlemskap få oppdatert
informasjon om det vi held på med ca 10 gonger i året.
Andelslaget
har også sett i gang arbeidet med å selje andelarm til bedrifter og
privatpersonar.
Dersom
vi alle står på skulle det derfor ligge an til nye turar neste år.
Mykje skal skje neste år, bl.a. vil det nok bli arrangert medlemstur
til veteranbåtreffet ”Nordsteam 2000” i Bergen, og kanskje tur
Kysten sitt landsstemne. Begge desse arrangementa vil bli ei oppleving
for folk som er opptatt av kystkultur.
Når
det gjeld landbase er det kome i gang eit interessant
samarbeidsprosjekt, men dette vil eg komme tilbake til i neste info.
Florø
27/08/99
Sander
|